Vergunningverlener Wet natuurbescherming
Utrecht, 36-40 uur per week

Wie zijn wij
Werken bij de Provincie Utrecht betekent een waardevolle bijdrage leveren aan de oplossing van maatschappelijke vraagstukken. Of het nu gaat om mobiliteit, natuur of cultuur; de provincie speelt slagvaardig in op ontwikkelingen in de samenleving. Dat vraagt om een organisatie waarin innovatie de continue factor is. Focus op de omgeving, interne samenwerking, integraal denken en ruimte voor experimenteren zijn daarin onze speerpunten. Onze nieuwe organisatiestructuur, met zelfstandig opererende teams en een kleine concerndirectie, vormt de basis. Ruimte geven aan ontwikkeling van de medewerkers vormt de randvoorwaarde voor ons succes.

Het team Vergunningverlening Natuur en Landschap is verantwoordelijk voor een kwalitatief goede en tijdige afhandeling van aanvragen voor vergunningen en ontheffingen in het kader van de Wet natuurbescherming onderdelen gebiedsbescherming, soortenbescherming, beheer en schadebestrijding en houtopstanden, Natuurschoonwet, de Verordening natuur en landschap, en de Wegenverordening. Binnen het team wordt ook uitvoeringsbeleid ontwikkeld.

Wat ga je doen 
Je bent verantwoordelijk voor de afhandeling van aanvragen op grond van de groene regelgeving. Ook draag je bij aan de verdere ontwikkeling van het uitvoeringsbeleid op het gebied van genoemde regelgeving.

Je taken zijn:

  • Het technisch inhoudelijk beoordelen en toetsen van aanvragen, en meldingen aan de betrokken wet- en regelgeving (Wet natuurbescherming, Wnb), en dan met name in het kader van Beheer en schadebestrijding, Houtopstanden en de Natuurschoonwet.
  • Het voeren van overleg met de bij de aanvraag betrokkenen, zowel intern (o.a. juristen, beleidsmedewerkers) als extern (aanvragers, adviesbureaus, gemeenten, Regionale uitvoeringsdiensten, faunabeheereenheid, etc.)
  • Het opstellen en afhandelen van brieven en besluiten n.a.v. de aanvraag, inclusief het daarin verwerken van antwoorden op ingekomen zienswijzen en de verwerking van de aanvraag in digitale systemen.
  • Het leveren van de technisch inhoudelijke bijdrage aan de afhandeling van bezwaar- en beroepszaken, het adviseren rondom administratieve geschillen en het optreden als deskundige bij bezwaar- en beroepszaken tot aan de Raad van State.
  • Het tijdig signaleren van obstakels en met het team werken aan oplossingen en aanpassingen.
  • Afstemmen met andere overheden of maatschappelijke organisaties die betrokken zijn bij de groene regelgeving.
  • Te woord staan van aanvragers en andere belanghebbenden.


Wat bieden wij 
Het salaris voor deze functie bedraagt maximaal € 4.241,86 bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband (schaalniveau 10).

De provincie Utrecht beschikt over uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals het Individuele Keuze Budget van 22,37%. Je beschikt als medewerk(st)er zelf over dit budget en je bepaalt zelf wanneer je welk deel ervan laat uitbetalen, bovenop je maandelijkse salaris. Daarnaast hecht de provincie Utrecht veel waarde aan een gezonde balans tussen werk en privé en kent een ruime ATV-regeling.

Wat verwachten wij 

  • Je hebt een relevante opleiding op hbo- of wo-niveau op het kennisdomein van de groene regelgeving.
  • Je hebt 1-3 jaren ervaring als vergunningverlener op het gebied van de groene regelgeving, bv de Wet natuurbescherming (of een van haar voorgangers, zoals de Boswet of de Flora- en faunawet) of regelgeving op het gebied van natuur en landschap, of je hebt aanvragen verzorgd in het kader van deze wetgeving namens initiatiefnemers van projecten.
  • Kennis van ecologie is een voordeel voor een optimale invulling van deze functie.


Functiewensen:
A. Persoonlijke eigenschappen

  • Je kunt goed zelfstandig werken.
  • Je bent flexibel.
  • Resultaat- én samenwerkingsgericht.
  • Initiatiefrijk.


B. Vaardigheden

  • Je kunt je zowel mondeling als schriftelijk goed uitdrukken.
  • Je bezit overtuigingskracht en je hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.


Geïnteresseerd in deze vacature?
Solliciteer dan voor 20 juli 2020 via het online sollicitatieformulier.

Contact
Heb je vragen over de vacature? Neem voor inhoudelijke informatie over deze functie contact op met Sandra Munsel, Teamleider, via telefoonnummer 06 - 18 30 04 58 of via e-mailadres Sandra.Munsel@provincie-utrecht.nl.

Heb je vragen over de procedure? Neem voor informatie over de sollicitatieprocedure contact op met Marloes Rikmenspoel, Adviseur Werving & Selectie en Mobiliteit, via telefoonnummer (030)- 258 30 22 of via e-mailadres matchpoint@provincie-utrecht.nl.

Kijk voor meer informatie over werken bij Provincie Utrecht op werkenbij.provincie-utrecht.nl/werken.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.